lördag 23 januari 2010

Lite sur..

Idag var A och jag nere i Storuman för att inhandla div. saker. Vi gick in på en butik, hittade det vi sökte och gick till kassan för att betala. Det strulade i kassan.. kortterminalen funkade visst inte. kassörskan startade om den och vi fick stå och vänta i 5 min. När det ändå inte funkade, så undrade hon om vi hade bråttom.. Jo lite, för P satt ensam i bilen. Hon grejade vidae med kassan och försökte få igång det igen. A och jas skramlade ihop 340:- det vi skulle köpa kostade 349:-. Då sa A “ Vi har 340:-, så du får pruta 9:-“ Inget svar.. Hon tog pengarna och sa –“Jag skriver upp det resterande, så får ni komma in senare och betala” Jag tycker att det var riktigt, riktigt illa!!! Det var deras fel att det strulade, inte mitt! Jag ska gå in med exakt 9:- och betala, sedan tror jag minsann inte att jag kommer gå in dit mera.

Jag hade kunnat förstå om det var en sak som kostade 30:-, då är 9:- mycket, men inte när det handlade om 349:- Nä jag blev faktiskt ordentligt sur. Tycker att handlare ska värna mera om sina kunder, om dom vill att man ska vara köptrogen och handla på orten.

Inga kommentarer: