måndag 1 februari 2010

Förra veckan

Bloggtorka senaste tiden… Mycket har hänt.

27  januari var vi ner till Umeå med Mollan på lassa. Gick väl si sådär. Sedan skulle vi kika på en skoter till mig. Innan vi fått tag på rätt kille som ägde skotern, ja det tog en evighet. Hade flera skotrar vi skulle titta på, men ingen av dom svarade. Grr blir lite sne när folk har annonser ute och sen inte svarar i telefonen. Hur som haver så åkte vi ute till någon by utanför stan och tittade på en Lynx Enduro. Just denna onsdagen så var det ju snöstorm i Umeå. Inte bästa vädret för att kolla skoter och provköra. Men mannen i mitt liv klämde, kände och tittade på allt man kan tänka sig. Det där är ju hans område, så jag satt kvar i bilen med barnen. Kände väl att jag har ingen som helst kunskap om skotrar, litar helt och fullt på honom. Det blev i alla fall affär, så nu äger jag en egen skoter =)

På hemvägen så var det ett välda oväder. Snörök och blåst! Snön drevade runt bilen. Jag och barnen sov. Rätt var det var så small det i hela bilen. Vi hade krockat! Glassplitter över hela Anders, lite for på mig och Pontus också. Men vi hade tur, en väldig tur. Hade den andra bilen kommit över lite mera på vår sida så hade vi frontat med den. Usch säger jag bara.. Vi kom hem kl 02.00 den natten. Kan säga att det blev inte mycket sömn, var helt skakis i kroppen.

På lördagen fyllde lille V 5 år.  Har svårt att tro att det har gått 5 år sedan.. Jag minns den dagen, in i minsta detalj. Dagen då vi fick vår lille minibebis. Så fin, men oj så liten han var. Nu är han en stor kille, som är bra på många saker.

Anders, Viktor, Pontus och jag var i Lycksele på lördagen. Albin och Molly fick vara i Blaiken. Tack för det =) Tur att vi har er <3

Söndagen var det dax för barnkalas på Röbrohallen. Vilket liv det var, alla barnen sprang runt och lekte och stojjade (några av föräldrarna också för den delen.. läs pappa A) Dom byggde en hinderbana av bommar, linor, ringar och madrasser. Så kul! Sedan fikade vi lite, åt tårta kakor och lite godis. lille V  var mycket nöjd med sitt kalas!

Nu har vi bara en katt kvar.. =(( Igår fick Busan göra Findus sällskap. Tårarna rinner! Det går inte att ha en katt som pissar i hela huset. Jag hoppas så att det slutar nu..

Det var lite kortfattat vad som har hänt senaste veckan här i Rönnvik.

1 kommentar:

Sofie sa...

Oj det var en lång lista det, lite av varje... Låter hemskt tråkigt med missen men sånt är livet :(
Kramar!