måndag 30 augusti 2010

Det gick jättebra att klippa lille pållen. Han dansade runt lite i stallet den första stunden, men sen gav han sig och stod stilla. Nu är han klippt, sånär som på huvudet och benen. Jag är inte alls bra på att klippa, det syns ju att det är första gången jag har gjort nått sånt.. men jag tror att det ser jämnare ut när det växt ut lite ;O)

Helgen har varit fullspäckad. Har umgåtts med fam Tavelin/Gustavsson varje dag. Trevligt! Var på badkalas igår. Alla barnen var med och det var fullt ös hela tiden. Jag älskar att bada, så det gick absolut ingen nöd på mig. Äntligen har Pontus också börjat å gilla bad. Till en början s skrek han ju bara. Efter mycket trix s kom jag ju på vad som gjorde honom så ledsen. När han duschar eller badar så tar vi ju alltid av honom glasögonen!! Det gillar han INTE. Så nu får han behålla dom på och då är vatten superkul =)) (känner mig lite korkad som inte fattade det ifrån början)

Var på Wild Mango-party igår. Oj oj vad mycket fint det finns i höstens kollektion. Massor av “vill-ha”. Hoppas det blir fler tillfällen att handla, då kan man köpa lite varje gång.

När man hälsar på någon här uppe i norr, så knackar man på dörren, öppnar och går in. Till en början när jag flyttade hit, så tyckte jag det var väldigt konstigt. Jag är van vid att man knackar eller ringer på och sen väntar tills dörren öppnas och man bjuds gå in. Undra om det är speciellt för Storuman att man gör så? För hemma i Varberg så gör alla som jag, väntar.. Till en början tyckte jag rent av att folk var nog så fräck som bara klampade in, tills jag förstod att det är så man gör. Tänk vad det kan skilja!

Pontus har nu tagit på sig vantar och mössa. Han tycker nog det är dax att gå ut å leka nu =)

1 kommentar:

Sofie sa...

kan vi inte få en bild på den vådaklippta hästen ;) skulle va kul! Tack för pratstunden innan, kram.