fredag 28 januari 2011

Vilken natt

Alltså fy vilken natt!!! Jag hann precis gå och lägga mig, så började Mollan spy. Jaha, då var det hennes tur att få magsjukan. Var 20:e minut kom det. Tur jag hade henne i pappa A´s säng. Jag sprang upp och ner med vatten, cola, hinkar som skulle tömmas.. efter några timmar så satte Viktor igång. Bara till å hämta en hink åt honom också. Han fick problem att andas, hämta astmamedicin och ge till honom. Sen kände jag hur det luktade rök. Ner i källarn´, där hade pannan stannat och startat upp igen. Ibland blir det en “röksmäll” , kändes lite obehagligt när den gjort så två gånger, så då stängde jag av den. det är inte så kallt ute, så vi klarar oss.

Albin började gny, och klaga på sin mage vid 04-tiden. Ner och leta efter ännu en hink. Får sms av maken vid 04.30 han kräks, så han är påväg hem. Min egen mage vänder sig ut och in. Vid kl 05.30 har jag fortfarande inte sovit en blund. Pontus vaknar och har bajsat ner hela sig. ner i duschen, byta lakan i sängen, sen lägga sig igen… Jag sov en stund vid 07 snåret. Gissa om jag är helt j***a slut på?!? Fy fasiken vilken natt!!! En sån till orkar jag inte med.

Nä nu måste vi ta nya tag och klättra uppåt igen.

1 kommentar:

Pernilla sa...

Fy urk o blä. Hurves bara över ordet magsjuka.