måndag 15 augusti 2011

Hemma igen

Vi har haft en härlig semester, trots allt. Albins handled läker och blir bättre. Vi har hunnit med en hel del känns det som, ändå har vi haft lugnt och skönt. Bad i havet, som är det bästa jag vet, har naturligtvis hunnits med flera gånger. Tre besök på GeKås i Ullared, det är ju ett måste. En dag åkte vi till Göteborg och gick på olika museer. Sjöfartsmuseet och Naturhistoriska gick vi på. Barnen gillade alla uppstoppade djur och val skelett. Tänk att en val är så ofantligt stor?? Ändå var det bare en “liten” unge som dom hade där.

High Chaparral hann vi också med. Det var nog det bästa. Vi lär våra barn att man inte ska sikta på folk med leksaksgevär eller pistoler. Det föll totalt när vi kom dit. Där går alla och skjuter på alla, det är liksom ok där. Hur gör man nu?? Inte lätt att få dom att förstå att det bara var ok där. Pontus säger bara “Det får man visst” Å så är det med det!

Ja vi har många fina och roliga upplevelser med oss hem.

Vi var på begravning också. Vi tog farväl av min käre morfar Göte. Jag tycker begravningar är fruktansvärt jobbiga, jag gråter väldigt mycket. Det var ändå en ljus och fin begravning, med mycket musik, som morfar gillade. Nu får han träffa mormor igen <3 Saknaden är stor, efter dom båda. Dom fanns alltid där när jag behövde dem. Man kom aldrig och störde, alltid välkommen. Någon som lyssnade och tröstade. Ingen lever för evigt, så är det bara. Men man måste få sakna.

Nu är  vi åter till vardagen. Snart börjar skolan. Idag började Viktor på nya fritids och Pontus på förskolan. Det känns att sommarvärmen är borta. Luften är kallare igen. Jag tycker ändå att sommaren har varit bra. Vi har haft varmt och skönt, kunnat bada en hel del. Fast på nått sätt så gillar jag hösten. Det blir lite mörkare, och svalare ute. Luften klarare, och myggen försvinner. Man får ta på sig en jacka när man går ut. Naturen förändras och blir väldigt färgstark. Jo, hösten är min grej =)

Inga kommentarer: