torsdag 15 september 2011

Friidrott

Idag har Molly och albin friidrottstävling. Mitt mål idag är att ta mig dit och hejja på dom. Som det ser ut just nu, så slipper vi regnet, fast det blåser en aning. Men just nu så är allt bättre än regn.

Igår var jag på föräldramöte för Vicke och Albin. Endel nytt sas det, annars ungefär som vanligt. Vi fick se ett helt fantastiskt bildspel som alla barnen i Förskoleklass gjort. Dom hade fått varsinn kamera och fota ute vid badsjön. Sedan hade dom fått berätta om sina bilder. Helt underbara berättelser och fotografier =)

Jag surar lite över att det inge går att få till mobilbloggningen. Visst, min nya telefon är bra, men... Attans så irriterande det är. Det blir ju så mycket enklare att lägga in bilder, göra små uppdateringar. Undra om det finns någon som kan hjälpa mig? Kanske kan jag gå till butiken där jag köpte mobilen? För er som undrar så har jag en HTC Sensation. Den ska ju vara bland dom bättre, men jag undrar ja! Jag har en massa saker som jag tänkt bloggga om, men bilderna?? Inläggen blir ju inte lika roligt utan dom. Känns trist med bara massa text hela tiden. Oj vad jag pladdrar på...

Nu ska jag klä mig varmt och fara iväg till Storuman och titta på mina stjärnor!

5 kommentarer:

Pernilla sa...

Hade jag bott i närheten hade jag försökt hjälpa dig :)

Pernilla sa...

Förresten jag gillar skolans tanke med att låta dem fota!!! Vilken bra idé, hoppas fler skolor gör så. Vilken bra sätt att se hur barnen ser eh... naturen :)

Arctis sa...

Å så bra det hade varit! Jag har suttit halva dagen och bråkat med telefon/datorn... Grrr!! Vi skulle kanske kunna ses någonstans i Storuman?

Sofie sa...

Jag mailar inlägg från telefonen och bifogar bilder. Funkar jättebra, vad är det för app du har?
Kram

Arctis sa...

Sofie- Jag laddade hem ifrån Market. Blogger heter den bara, släppt av Google.inc Ska kolla om jag får till det med att maila in bilderna.