torsdag 26 april 2012

En vanlig dag

Mollan har varit hemma nu i några dagar. Det blir veckan ut. Det är mycket sjukdom på skolan just nu, bland annat magsjuka härjar visst runt där. Det vore förödande för Mollan att få det nu. Hennes kropp fixar inte det. Vi kör skola här hemma istället =) Idag tänkte jag hon skulle få ha lite hemkunskap och laga middagen till oss. Får se vad hon vill laga =)

För några veckor sedan började jag jogga igen. Till min glädje så gick det väldigt lätt. Trodde det skulle vara skittungt till en början, men icket! Tror det var ett år sen sist.. Fast jag är ju 20 kg mindre nu, än då.. Igår avverkade jag 5.2 km, det är jag riktigt stolt över faktiskt. Det går inte superfort, men jag fixar det, utan att vara helt slut efteråt. Jag har tänkt försöka vara med på Stensele Runt, 4,5 km motion. Fast jag vet inte ännu. Är rädd att bli skrattad åt, för att jag inte är så snabb. Vill inte göra bort mig.. Vi får väl se hur det blir. Jag försöker vara ute på en löprunda varannan dag. Det är riktigt skönt faktiskt, trodde aldrig att jag skulle tycka det. Med bra musik i öronen så fixar man mer än man tror.

Imorgon ska Albin på sin första prao. Han ska vara med Tord på bondgården. Hoppas han får en rolig dag. Min dröm är att få vara med på en kalvning. Det vore häftigt!

Sen har vi långhelg. Fyra dagars ledigt. Jag har en liten plan, eller kanske inte så liten. Vi måste göra nått åt vår övervåning. Barnen böhöver ha egna små krypin. Jag har en tanke om hur vi ska göra, får väl se om pappan i huset tycker likadant ;O) Ibland så är han inte så imponerad av mina bra ideér, konstigt va! Det brukar ju för det mesta inebära en hel del jobba för honom, kanske därför??

Inga kommentarer: