fredag 27 juni 2008

Inte bra...

Har varit på ultraljud idag igen. Bebisen i magen växer inte som h*n ska. För fyra veckor sedan låg den på -7% i tillväxt, nu ligger den på mer än -20%. Inte alls bra. Just nu väger den ca 1400g. Lille V föddes i den vecka jag är i nu och han vägde 1722g, då var han ändå för liten för tiden. Det som ändå är positivt är att bebisen såg ut att må bra. Hjärtat fick vi se ingående, fyra fina kammare, det slog på ordentligt. Jag ska tillbaks om två veckor, då hoppas jag verkligen att h*n har vuxit, annars blir det till att plocka ut lilla B, och det vill vi inte att dom ska göra ännu.

Känns lite tugnt nu. Måste vila mycket och ta det riktigt lugnt. Äta ordentligt, hur lätt är det när man mår illa av all mat? Ja jag ska göra allt för att hålla doktorns rekommendationer, så vår lille B ska få en så bra start i livet som möjligt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Huvva! Inte roligt. Hoppas verkligen att det ska gå bra! Bebisar i magar och förlossningar är jobbigt för mig att tänka på...